Qualis: exclusief onroerend goed
Zielman, trotse drager van het Qualis label, verkoop makelaars in het topsegment.
Al jaren zijn wij als één van de weinige makelaars in Putten en omstreken aangesloten bij Qualis.
Dit houdt in dat wij 5 keer per jaar een Qualis-uitgave uitbrengen. Twee keer per jaar wordt er een Qualis Gallery uitgegeven en drie keer per jaar is er een uitgave van het Qualis Magazine.
Naast deze mooie uitgaven adverteert het concept in het Financieel Dagblad en zijn ook alle woningen te bekijken op de website van Qualis.
Bent u op zoek naar een woning in het hogere segment of vindt u het ‘gewoon’ leuk om onze uitgaven te lezen of inspiratie op te doen?
Via deze link kunt u zich aanmelden voor de digitale uitgave van het magazine, of neem contact met ons op.
Als men het nieuws niet komt halen zullen we het moeten brengen!
In het hogere marktsegment verloopt het verkoopproces nou eenmaal anders dan in het midden- en lagere segment. Dat blijkt telkens weer bij navraag aan de kopers: “Volgde u actief het woningaanbod op internet voordat u deze nieuwe woning kocht?“. “Nee, de bestaande woning paste ons ook prima dus wij zochten niet actief naar een nieuwe woning. Wij waren slechts latent geïnteresseerd om ooit nog eens de stap te zetten naar een nieuwe woning. Deze nieuwe woning kwam spontaan onder onze aandacht en daarmee is het proces in gang gezet” is dan vaak de reactie.
Vanuit deze ervaring is de fundering gelegd: als men het nieuws niet komt halen zullen we het moeten brengen!
De succesvolle Qualis marketing is ontwikkeld door ruim 50 geselecteerde NVM-makelaars.
Makelaars met een uitstekende reputatie en een sterke, veelal leidende, marktpositie in het hogere marktsegment. Met behulp van hen is in Nederland het adressenbestand van alle woningen boven een bepaalde waarde gevormd, rekeninghoudend met verschil in marktprijzen per regio.
Daarmee ontstond het verzendbestand van Qualis Magazine. In dit stijlvolle lifestyle magazine wordt het woningaanbod op fraaie wijze gepresenteerd. En belangrijker: deze woningen komen daarmee dus gegarandeerd onder de aandacht van latent geïnteresseerden! De marketing is in de afgelopen jaren uitgebreid met Qualis Gallery, de pagina in het NRC, e-magazine en de website Qualis.nl.
Magazine
Het glossy lifestyle magazine verschijnt ieder kwartaal en biedt een breed scala aan redactionele artikelen op het gebied van onder meer kunst, architectuur, mode, culinair, natuur en reizen.
Daarnaast wordt in het magazine een selectie van het verkoopaanbod van de deelnemende makelaars gepresenteerd. Qualis Magazine is niet te koop maar wordt dus landelijk, in alle werkgebieden van de aangesloten makelaars, tenaamgesteld verzonden aan bewoners van alle woningen boven een bepaalde woningwaarde.
Telkens wanneer een van de uitgaven is verzonden, ontstaan duidelijk herkenbare pieken in de bezoekersaantallen op de websites van de deelnemende makelaars.
Qualis Gallery
Deze verzameluitgave bundelt ruim 200 pagina’s Qualis verkoopaanbod. In het voorjaar en in het najaar wordt Gallery in de regio’s van alle deelnemende makelaars onder meer verzonden aan bewoners van woningen die op dat moment te koop staan in het hogere prijssegment.
Achterliggende gedachte is dat deze verkopers in veel gevallen eerst de huidige woning willen verkopen voordat zij een nieuwe woning kopen: dus een omvangrijke groep “toekomstige” kopers.
Doordat Qualis Gallery deze doelgroep op het juiste moment bereikt, genereert deze uitgave telkens extra bezichtigingsaanvragen bij de aangesloten makelaars.
Qualis in het NRC Handelsblad
De full colour pagina in het NRC Handelsblad verschijnt iedere maand op de achterzijde van het eerste katern. Op de voorpagina wordt naar deze pagina verwezen door een fullcolourverwijzing.
Door de prominente positie van deze pagina komt het betrokken Qualis woningaanbod spontaan onder de aandacht van de NRC lezersgroep. Het NRC scoort het hoogst in de doelgroepanalyse voor het hogere marktsegment.
Gezien de hoge response en het genereren van extra bezoekers van Qualis.nl, is het NRC dan ook zeker een succesvolle peiler onder de Qualis verkoopstrategie.
Qualis.nl
De website voor exclusief woningaanbod. Fraai gepresenteerd in een geografische zoekstructuur zodat de locatie direct inzichtelijk wordt. Gericht op een exclusieve doelgroep.
Juist in het hogere marktsegment kunnen er redenen zijn om de verkoop aanvankelijk of van begin tot eind vertrouwelijk te houden; dus uitsluitend gericht op de doelgroep.
Ook koopgegadigden merken dat men op Qualis.nl woningen vindt die (nog) niet op de algemene websites staan en volgen onze website daarom nauwlettend.
Doordat vanuit de Qualis media en ook vanuit de woningbrochures naar Qualis.nl wordt verwezen, is de site inmiddels een begrip binnen de doelgroep.